Aktuellt
Här hittar du aktuella nyheter och de senaste avsnitten av Commapodden
Commapodden | Public Relations | Krishantering | Public Affairs | Hållbarhet | Reputation&Trust | Content Marketing
Commapodden | Public Relations | Krishantering | Public Affairs | Hållbarhet | Reputation&Trust | Content Marketing
-
10. Hur mäter man sambandet mellan anseende och affärsnytta?
Riku Ruokolahti från T-Media i Finland som berättar om bakgrunden till mätmetoden Reputation & Trust och hur man kan mäta sambandet mellan anseende och affärsnytta. Han beskriver de åtta dimensionerna av anseendet. Riku berättar också hur 19 av de 25 största företagen i Finland använder modellen sedan flera år tillbaka och hur han ser på… -
9. IKEA – Bäst på anseende i Sverige
Jakob Holmström, kommunikationschef på IKEA Sverige pratar om att ett högt anseende blir allt viktigare för att företag ska kunna uppnå affärsmålen. Jakob berättar om hur IKEA arbetar med att bygga sitt anseende och hur de bevarar det över tid. Hur håller ett bolag som är så starkt värdestyrt som IKEA kvar kulturen och värderingarna… -
Kampen om ett gott anseende – Volvo vs. Tesla
Fredagen den 31 januari sparkade vi igång det nya decenniet med Commas första seminarium för året. Där lyssnade vi på Riku Ruokolahti från T-Media som berättade om Reputation&Trust som mäter sambandet mellan anseende och affärsnytta. Som exempel tog han anseendet för Volvo jämfört med Tesla. Ettan på R&T:s lista över Sveriges högst och lägst ansedda bolag fanns också… -
Merja Metell Suomalainen ny delägare på Comma
Merja Metell Suomalainen är ny delägare på Comma. Hon har varit på byrån sedan 2014 där hon bland annat arbetar med krishantering och ansvarar för PA-frågor. Med sin långa erfarenhet från Sveriges Radio och Sveriges Television är hon en uppskattad moderator och föreläsare. Dessutom driver hon Commapodden där hon samtalar med spännande människor om hållbarhet,… -
Här är Sveriges högst (och lägst) ansedda företag 2019
IKEA är Sveriges högst ansedda företag 2019. Det visar undersökningen Reputation&Trust som tagit tempen på företags-Sverige. På andra respektive tredje plats hamnar Systembolaget och Spotify. Bland de lägst ansedda hittar vi Lundin Petroleum, PostNord och Ryanair. Det är första gången Reputation&Trust görs så omfattande i Sverige och totalt har 4740 personer deltagit. De som svarat har utvärderat företags anseende utifrån… -
Comma lanserar metod för att mäta anseende och dess affärsnytta
Varför lyckas vissa företag bättre än andra med att nå sina affärsmål? Och varför blir andra mer populära som arbetsgivare? Ett företags anseende säger mycket om vilka möjligheter organisationen har att uppnå sina affärsmål. Men det bästa av allt är att det går att mäta. Tillsammans med det finska analysföretaget T-Media lanserar Comma nu Reputation&Trust… -
8. Att krishantera på liv och död
Donald Boström, en av Sveriges mest välrenommerade journalister, författare och fotografer berättar om hans avslöjande om organstöld från döda palestinier som blev en världsnyhet för 10 år sedan. Ett avslöjande som även blev början på en krishantering med livet som insats. Avslöjandet bidrog till att organstölderna till slut stoppades 2012 efter 24 år och att… -
7. Så arbetar du framgångsrikt med Employer Branding
Liselotte Jernberg Bate, Cultural Manager på Granitor (tidigare Midroc), som fått utmärkelsen En av Sveriges bästa arbetsgivare i Universums årliga mätning. Som ansvarig för kulturarbetet på Granitor berättar Liselotte hur de arbetat internt för att klättra på rankningen: ”Du måste vara beredd att satsa för att lyckas.” Hon berättar också om nya trender inom rekryteringsbranschen…
Laddar inlägg…