Profilerande projekt och kampanjer

Alla vill synas, alla vill ha uppmärksamhet. Men det råder stenhård konkurrens om utrymmet i alla kanaler. Det uppstår dessutom ständigt nya kanaler vilket ändrar spelplanen. Så vad krävs då för att skapa en framgångsrik kampanj?  Kort sagt kan man säga ett ämne, en vinkel, ett kreativt grepp samt god koll på var målgruppen håller till och är intresserade av.

Comma har stor erfarenhet från att skapa och driva profilerande kampanjer som spänner över alla typer av kanaler. Från idéarbete och analys till genomförande och uppföljning.

Oväntade initiativ och samarbeten

Det kan handla om allt från kreativa koncept, till skriftligt och rörligt material för olika kanaler. Vårt arbete kan till exempel handla om att starta/producera en podd, arrangera webinarium, sponsra inlägg på LinkedIn eller Facebook, annonsera på utvalda webbplatser, samt skriva native- eller debattartiklar och mediebearbetning.

Många gånger handlar det om att nå ut i en fråga där det mesta redan är sagt, där det gäller att hitta nya vägar med exempel oväntade initiativ och samarbeten.

Profilierande projekt

För att skapa uppmärksamhet och intresse kan ibland ett större projekt behöva skapas, något att samlas runt som skapar ringar på vattnet. Det kan handla om ett seminarium, ett forskningsprojekt, ett upprop, ett oväntat samarbete, ett samhällsviktigt initiativ eller liknande. Med rätt koppling mot er affärsstrategi kan projektet dessutom betala sig i nya affärsmöjligheter.