Aktuellt

Här hittar du aktuella nyheter och de senaste avsnitten av Commapodden

Commapodden | Public Relations | Krishantering | Public Affairs | Hållbarhet | Reputation&Trust | Content Marketing
    Laddar inlägg…
  • Webinarium

    Webinarium: Sveriges högst och lägst rankade företag – årets lista

    Välkommen på webinarium om Reputation & Trust   Vilka företag i Sverige har högst och lägst anseende 2020? Och hur har detta anseende påverkats av den pågående pandemin? Det och mycket mer får du veta om du klickar dig in på Commas seminarium nästa vecka. Då presenterar vi färska siffror från årets Reputation & Trust,…
  • 2Secure

    Nytt samarbete mellan Comma och säkerhetsföretaget 2Secure

    Det finns många sätt att arbeta med sitt anseende. Ett av de viktigaste är att hela tiden ligga steget före, bland annat genom att ha en omfattande och aktiv omvärldsbevakning. Säkerhetsföretaget 2Secure har specialiserat sig på denna tjänst och Comma har nu inlett ett samarbete med dem. –  Vi bedriver en omvärldsbevakning 24 timmar om…
  • Pelle Lydmar

    14. Hemligheten bakom ett starkt varumärke – en god kunddialog

    Pelle Lydmar, hotell- och krogentreprenör, som grundade och tidigare drev Lydmar Hotell, utsett till ett av världens bästa hotell 2009, berättar hur man skapar ett starkt varumärke och samtidigt bygger och behåller en god kunddialog. Pelle avslöjar varför han beundrar Maud Olofsson och utvecklar också begreppet ärlig service. Commapodden · Avsnitt #14: Hemligheten bakom ett…
  • Barbro Westerholm

    13. Så bygger du anseende i den politiska hetluften

    Barbro Westerholm, riksdagsledamot för Liberalerna och regeringens utredare har varit aktiv i den offentliga debatten under många år och är idag Sveriges äldsta riksdagsledamot. Hon berättar hur man bygger och bevarar sitt anseende genom ett långt politiskt liv. Vad är det viktigaste hon har lärt sig av kriser och hur har förutsättningarna för att påverka…
  • krishanterare

    Comma del i internationellt nätverk av krishanterare

    Comma är nu med i Tala Communications internationella nätverk av krishanterare, The Crisis Experts. Det innebär att internationella företag med kort varsel kan få hjälp med krishantering på flera marknader, något som aktualiserats inte minst i samband med coronakrisen. The Crisis Experts är ett globalt krisstödnätverk som sträcker sig över flera kontinenter, med erfarna medlemmar i bland annat Belgien, Sverige, Spanien, USA, Brasilien, Schweiz och Nya Zeeland. – Att vara del av ett internationellt nätverk av…
  • Mia Stuhre

    12. Den digitala politikerveckan – är det framtiden för Almedalen?

    Mia Stuhre, projektledare för Almedalsveckan som ställdes in i år berättar hur ser hon på kritiken som politikerveckan har fått dom senaste åren och varför priset för medverkan bara stiger samtidigt som veckan blir kortare. Kommer årets uppehåll att bli en möjlighet att stärka Almedalsveckans anseende? Mia berättar också hur hon ser på Järvaveckan och…
  • Björn Fägersten

    11. Politisk risk och företag som allt mer systemviktiga aktörer

    Björn Fägersten, seniorforskare och programchef på Utrikespolitiska institutet, och 2013 utsedd till en av Sveriges 101 supertalanger av Veckans Affärer berättar om politisk risk. Vad är politisk risk och hur påverkar den politiska risken anseendet? Björn beskriver också vilka politiska riskstrategier företag borde arbeta med och hur företag har blivit allt mer systemviktiga aktörer. Commapodden…
  • krisapp

    Fri tillgång till krisapp under coronakrisen

    Spridningen av det nya coronaviruset påverkar många företag och organisationer. Det kan innebära att inte ens krisgruppen kan träffas.  För att underlätta situationen bjuder Comma på krisappen Crisis Pilot som stöd fram till sommaren.  – Vi vill göra vad vi kan för att hjälpa företag och organisationer att ta sig igenom krisen. Det underlättar om man…
  • Riku Ruokolahti

    10. Hur mäter man sambandet mellan anseende och affärsnytta?

    Riku Ruokolahti från T-Media i Finland som berättar om bakgrunden till mätmetoden Reputation & Trust och hur man kan mäta sambandet mellan anseende och affärsnytta. Han beskriver de åtta dimensionerna av anseendet. Riku berättar också hur 19 av de 25 största företagen i Finland använder modellen sedan flera år tillbaka och hur han ser på…
  • Jakob Holmström

    9. IKEA – Bäst på anseende i Sverige

    Jakob Holmström, kommunikationschef på IKEA Sverige pratar om att ett högt anseende blir allt viktigare för att företag ska kunna uppnå affärsmålen. Jakob berättar om hur IKEA arbetar med att bygga sitt anseende och hur de bevarar det över tid. Hur håller ett bolag som är så starkt värdestyrt som IKEA kvar kulturen och värderingarna…