Aktuellt

Här hittar du aktuella nyheter och de senaste avsnitten av Commapodden

Commapodden | Public Relations | Krishantering | Public Affairs | Hållbarhet | Reputation&Trust | Content Marketing
    Laddar inlägg…
  • Reputation & Trust

    Reputation & Trust 2022

    Den 18:e februari är det dags. Då presenterar Comma för tredje året i rad listan över Sverige högst och lägst ansedda företag baserat på spontana svar från allmänheten. Listan bygger på siffror från Reputation & Trust, en omfattande mätmetod som årligen mäter sambandet mellan anseende, beteende och affärsnytta. De två senaste åren har IKEA hamnat i…
  • Emma Henriksson

    18. Tips för att lyckas med lobbying

    Emma Henriksson, riksdagsledamot för Kristdemokraterna 2006-2018, berättar om det politiska spelet bakom kulisserna inför riksdagsval och ger tips för att nå framgångar med lobbying samt ger insikter om varför mötet med media inte alltid blir som man föreställt sig. Commapodden · Avsnitt #18: Tips för att lyckas med lobbying
  • Åsa Lundquist Coey

    17. Vilket ledarskap krävs för att en organisation ska växa?

    Åsa Lundquist Coey, doktor i management och komplexitet, författare och coach kring att ledarskap alltid är lokalt och att vi behöver se det som en mikroaktivitet. Hon berättar att vi har en övertro till styrdokument och mål och istället borde lita mer på vår förmåga att hantera relationer. Åsa beskriver vilket ledarskap som krävs för…
  • Nicklas Andersson

    16. Att bygga anseende som uppstickare och fintechbolag

    Svenska folket har rankat Avanza i topp när det gäller vilken bank eller annan finansiell aktör som har högst anseende inom finansbranschen. Nicklas Andersson, sparekonom på Avanza berättar hur man bygger och bevarar sitt anseendet i en förtroendebransch. Han beskriver också de vanligaste sparfällorna, hur utvecklingsarbetet ser ut bakom kulisserna på ett fintechbolag och vilken…
  • anseende

    Svårt för storbankerna – alla drabbas när en skandal uppdagas

    Vilka finansbolag i Sverige har högst och lägst anseende? Den frågan skulle besvaras på ett webinarium som Comma anordnade i februari. Nicklas Andersson från Avanza, företaget som toppar listan, var inbjuden för att prata om transparens, hållbarhet och Avanzas eget anseendearbete. Varje år mäter Reputation&Trust anseendet hos svenska bolag och intresset för att titta närmare…
  • Reputation&Trust

    Finansbolagen med högst och lägst anseende

    Vilket är landets högst ansedda finansföretag? Svaret är Avanza som får ett toppbetyg av svenska folket. Det framgår av en Reputation&Trust-undersökning som visar hur allmänheten rankar finansföretagens anseende och hur mycket man litar på dem. Avanza hamnar högst upp på listan med snittbetyget 4,09 av fem möjliga, följda av Nordnet och Kivra som också får höga betyg.…
  • Charlotte Brodin

    15. Nätfenomen och hotbilder som riskerar skada ditt anseende

    Charlotte Brodin, analytiker på säkerhetsföretaget 2Secure och expert på GDPR berättar hur anseendet blir allt viktigare, samtidigt som allt för få företag i Sverige arbetar aktivt med att säkra sitt anseende. Hon beskriver hur mediedrev långsiktigt kan urholka ett varumärke, varför man ska satsa på transparens i säkerhetsarbetet och vilka nätfenomen och hotbilder hon ser…
  • webinarium

    Webinarium: Finansbolagen med högst & lägst anseende

    I höstas presenterade Comma en lista över de företag som svenska folket anser har högst och lägst anseende. Nu har vi och analysföretaget T-Media gjort en ny mätning, den här gången för att ta tempen på finansmarknaden.   Välkommen till Commas webinarium den 12 februari där vi avslöjar vad banker och andra finansiella aktörer i…
  • anseende under pandemin

    Många företag har ökat sitt anseende under pandemin

    Den 27 november höll Comma ett webbinarium där vi tillsammans med Riku Ruokolahti från T-Media presenterade årets lista över företagen med högst respektive lägst anseende i Sverige. Anseendemätningen bygger på verktyget Reputation&Trust som mäter sambandet mellan anseende och affärsnytta. Trots rådande pandemi visar årets mätning att många företag har stärkt sitt anseende. Och för svenska intressenter är det…
  • ansedda företag

    Sveriges högst och lägst ansedda företag 2020 – i pandemins spår

    IKEA är fortfarande Sveriges högst ansedda företag. Det visar årets Reputation&Trust- undersökning som visar hur svenska folket rankar företagens anseende och hur mycket man litar på dem. Lägst anseende har Ryan Air, Lundin Energy, PostNord och Nordea. Trots ett jobbigt år med pandemi och ekonomiska utmaningar har en del företag lyckats höja sitt anseende. Reputation&Trust…