Återställ förtroende och anseende efter krisen

Har du en akut kris?

Vi finns alltid tillgängliga för att bolla med och få en första bedömning.

Commas krisjour: +46 8 410 675 65

En kris kan medföra att organisationens anseende och förtroende försämras, både internt bland medarbetare och externt mot kunder och andra intressentgrupper. För att återställa anseendet är det avgörande att genomföra en noggrann utvärdering av krisen och dra lärdomar för att förhindra liknande händelser sker i framtiden.

Utvärdering och lärdomar

Det första steget efter en kris är att utvärdera dess förlopp och identifiera vad som fungerade och vad som kunde ha gjorts bättre. Genom att dokumentera dessa lärdomar kan organisationen stärka sin beredskap och förbättra sina rutiner för framtida händelser.

Långsiktigt arbete och kontinuerlig förbättring

För att återfå förlorat anseende är det viktigt att snabbt ta fram, implementera och kommunicera en plan med konkreta åtgärder. Men återuppbyggnad av förtroende är inte en engångsåtgärd utan ett långsiktigt arbete.

Comma stöder organisationer genom hela denna resa, från initial krishantering till långsiktig förtroendeuppbyggnad, för att säkerställa att de står starkare än någonsin inför framtida utmaningar. Genom att använda beprövade mätmetoder (som R&T) kan organisationen mäta sitt anseende och tydligt se vilka styrkor och svagheter som finns.

Genom att fokusera på dessa områden kan en organisation inte bara återställa sitt förtroende och anseende, utan även komma ut starkare och mer motståndskraftig än tidigare.