Anna-Maria är expert på varumärkesfrågor. I sin roll som senior advisor hjälper hon kunder att utveckla varumärken och hållbara strategier för att öka deras lönsamhet och ge önskade resultat. Hon verkar inom en rad branscher med fokus på hållbarhet och digital transformation.
Anna-Maria har lång erfarenhet av att arbeta med varumärkesfrågor och har tidigare haft operativa roller som affärsutvecklare, marknadschef, försäljningsdirektör och vice VD samt verkat i olika strategiroller på PR-, reklam- och varumärkesbyråer. Hon har även undervisat i affärs- och varumärkesstrategi på Stockholms universitet på intuitionen för reklam och PR. Sedan tre år tillbaka arbetar Anna-Maria aktivt i styrelser som ledamot och ordförande i både ideell verksamhet men också i bolagsstyrelser inom klimatpåverkan, biologisk mångfald och FinTech.
Hon är civilekonom från Uppsala universitet och har även studerat på Queen´s University i Kanada där hon läste Marketing Strategy and International Business. Utöver det har Anna-Maria även kompletterat med studier vid Berghs School of Communication.
Specialistområden
– Strategic Brand Management
– Inbound Marketing
– Marketing Automation
– Marknads PR
– Processledning & Workshops