Reputation and Trust Analytics öppnar kontor i Sverige
Stockholm blir först ut när Commas samarbetspartner T-Media öppnar sitt första Reputation and Trust Analytics kontor utanför Finland som starten på en kommande internationell expansion.
Analysföretaget T-Media har utvecklat anseendemätningen Reputation&Trust som Comma introducerade i Sverige för fyra år sedan. Reputation&Trust mäter hur starkt anseende en organisation har, hur anseendet påverkar intressenternas förtroende och hur det kopplas till affärsmålen. Resultatet ger värdefull input både till affärsstrategier och till kommunikationsarbetet. Metoden har använts i över 40 länder men främst för finska organisationer och deras dotterbolag.
– Det är otroligt roligt att T-Media kommer till Sverige och satsar ännu mer här. Vårt samarbete fortsätter som förut och vi ser båda att anseendets betydelse för företag och organisationer fortsätter att öka, säger Ingrid Landahl, vd på Comma.
Comma erbjuder Reputation& Trust för våra kunder som en grund för arbetet med kommunikationsstrategi. Den ger insikter kring vilka frågor som bör prioriteras, både för att stärka ett varumärke och för att undvika fallgropar och kriser.