01 Feb Comma lanserar krisappen Crisis Pilot

Comma lanserar Crisis Pilot – ett digitalt hjälpmedel som ska underlätta för företag att hantera kriser organisatoriskt och kommunikativt.

Comma_Phone_2views_Mockup– Vi på Comma har många års erfarenhet av kriskommunikation och jobbar nästan dagligen med krisrelaterade frågor. I många företag vi möter är krisberedskapen eftersatt, trots att alla inser vikten av att vara förberedd. Hos de flesta står krisplanen i en pärm tillsammans med telefonlistor som i bästa fall är uppdaterade senaste året. Utifrån det såg vi ett behov av ett digitalt verktyg som underlättar krisgruppens arbete, säger Jan Strand, seniorkonsult och delägare på Comma.

Crisis Pilot är en webbaserad krishanteringsapplikation som fungerar på alla plattformar, från smartphone till dator. I krisappen finns larmfunktioner via sms och mejl för snabb information till krisgrupper och kommunikationsavdelningar. Det finns även möjlighet att ladda upp krisplaner och checklistor för att hela krisgruppen alltid ska ha tillgång till de senast uppdaterade dokumenten, oavsett var de befinner sig. Under krisarbetet kan användaren föra logg och dela med sig av budskap och annat informationsmaterial. Allt för att krisarbetet ska kunna ske så snabbt och mobilt som möjligt.

– När en kris inträffar är det inte ovanligt att krisrutiner är dåligt uppdaterade eller rentav otillgängliga och därmed svåra att använda sig av praktiskt. Tanken är att Crisis Pilot ska finnas närmare tillhands och att man ska kunna arbeta direkt oavsett var man befinner sig, säger Jan Strand.

För mer information klicka här eller kontakta:

Jan Strand
tel. +46-70-7140 69 79
e-post. jan@comma.se