• All
  • Commapodden
  • Krishantering
  • Medarbetare
  • Nyhetsbrev
  • Public Affairs
  • Reputation Management
  • Resa & Turism
  • Seminarium & Kurser

Så undviker du att låta som en budskapsmaskin

Vi har alla sett dem, makthavare som blir intervjuade och tvärsäkert svarar på frågor. Eller svarar och svarar. De replikerar, de använder ord, men vad är det egentligen de säger?…

Läs mer

Commapodden Avsnitt #4 Att sälja ett budskap på bästa sätt med Johan Eriksson

I fjärde avsnittet av Commapodden intervjuar Merja Metell Suomalainen en av Sveriges mest profilerade brottmålsadvokater och Rakhmat Akilovs försvarare Johan Eriksson. Jag säljer rimliga tvivel, det är försvarsadvokatens roll, konstaterar…

Läs mer

Hur påverkar man besluten i ett politiskt vakuum?

Sverige saknar fortfarande regering, men det finns ingen anledning att vänta på att den nya ska tillträda. Det finns redan nu stora möjligheter att vara med och påverka besluten under…

Läs mer

Svensk besöksnäring blomstrar – men vad krävs för att ta nästa steg? Del 2

Svensk Turism AB beräknar att den globala turismen kommer att öka med omkring 50 procent till år 2030. Frågan är, hur kan Sverige ta nästa steg och ytterligare stärka sitt varumärke…

Läs mer

”Om hajen slutar simma dör den”

Commas senaste tillskott, erfarne Creative Directorn Patrick Smith, tillför en ny kreativ ådra till byrån. På prishyllan har Patrick bland annat ett guld i Svenska Designpriset från 2012 och flera,…

Läs mer

Svensk besöksnäring blomstrar – men vad krävs för att ta nästa steg? Del 1

Den svenska besöksnäringen blomstrar. Förra året hade turismen i Sverige sin kraftigaste ökning på över tio år och i år tilldelades en svensk restaurang för första gången tre Michelin-stjärnor, Frantzén…

Läs mer

Commapodden Avsnitt #3: Att som Sveriges hemligaste myndighet navigera i ett nytt kommunikationslandskap

I tredje avsnittet av Commapodden intervjuar Merja Metell Suomalainen Anni Bölenius, kommunikationschef på FRA, Försvarets Radioanstalt. Anni berättar om hur FRA aktivt arbetat med att förändra den offentliga bilden av…

Läs mer

Lunchseminarium: Att bygga anseende – för Sveriges hemligaste myndighet

  Hur bygger du ett gott anseende när du jobbar på Sveriges hemligaste myndighet? Hur kommunicerar du när det mesta du arbetar med omfattas av stark sekretess? Anni Bölenius är…

Läs mer

Åtta saker att undvika när du ska bygga ett starkt anseende

Jag träffar många organisationer med olika utmaningar inom Reputation Management. Ingen jag hittills mött har trillat i alla dessa fällor, men några har varit snubblande nära kanten. Här är åtta…

Läs mer